Home » LinkedIn: Ο απόλυτος οδηγός βελτίωσης του profile σου
LinkedIn: Ο απόλυτος οδηγός βελτίωσης του profile σου
LinkedIn οδηγός 4+1 βημάτων για να διεκδικήσεις τη θέση που αξίζεις στην παγκόσμια αγορά εργασίας
Αν και “πατριάρχης” των social media, με 17 χρόνια ζωής, το LinkedIn εξακολουθεί να μένει κραταιό ανάμεσα τους, παρακολουθώντας πλατφόρμες που αναδείχθηκαν πολύ μετά από αυτό να δύουν εν μία νυκτί.
Και γιατί συνέβη αυτό; Πολύ απλά γιατί ο στόχος και σκοπός του συγκεκριμένου κοινωνικού δικτύου είναι ξεκάθαρος και σημαντικός. Να δημιουργήσει ευκαιρίες στη παγκόσμια αγορά εργασίας, να ενισχύσει τις επιχειρήσεις ανά τον κόσμο με το κατάλληλο εργατικό δυναμικό και να επιμορφώσει όλους τους επαγγελματικούς κλάδους.
Και αν μια φορά και έναν καιρό εσύ που ψάχνεις δουλειά, έπρεπε να στείλεις σε μια εταιρεία ένα βιογραφικό σου, “παρέα” με μια στοίβα συστατικές επιστολές, βεβαιώσεις προϋπηρεσίας και χίλια δυο άλλα έντυπα, τώρα οι σύγχρονες επιχειρήσεις δεν έχουν παρά να ελέγξουν το προφίλ σου και να δουν τι έχεις κάνει μέχρι σήμερα αλλά και ποιοι εγγυώνται για σένα.
Το ΙΕΚ ΑΛΦΑ Θεσσαλονίκης, σου προσφέρει τον απόλυτο οδηγό βελτίωσης του LinkedIn σου ώστε μέσα από τέσσερα συν ένα απλά βήματα να αποκτήσεις το ιδανικό προφίλ που θα σου εξασφαλίσει την δουλειά των ονείρων σου.
Βήμα 1
Πρόσεξε τη φωτογραφία που θα χρησιμοποιήσεις!
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Το να βάλεις μία φωτογραφία στο LinkedIn profile σου, από το τελευταίο full moon πάρτι που πήγες στην Χαλκιδική είναι σα να εμφανίζεσαι σε συνέντευξη για δουλειά με…μαγιό και βατραχοπέδιλα.
Αντίστοιχα πάλι το να βάλεις μία φωτογραφία, πέραν του δέοντος σοβαρή με ρούχα τα οποία ενδεχομένως να μη σου ταιριάζουν καν, δημιουργεί στον υποψήφιο εργοδότη σου την αίσθηση ότι είσαι προσποιητός.
Η λύση είναι μία φωτογραφία απλή, χαλαρή, χωρίς όμως να είναι πρόχειρη ή υπερβολική με έμφαση στα χαρακτηριστικά του προσώπου.
Tip: Αν δεν είστε σίγουροι πώς να βγάλετε μία τέτοια φωτογραφία, δεν είναι ντροπή να ζητήσετε τη βοήθεια κάποιου επαγγελματία φωτογράφου.
Βήμα 2
Η περιγραφή του εαυτού σας.
Όσοι σπουδάζουν δημοσιογραφία, η πρώτη δυσκολία που αντιμετωπίζουν είναι να περιγράψουν με όσο λιγότερες λέξεις γίνεται την είδηση που θέλουν να καλύψουν. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με την περιγραφή του εαυτού μας στο LinkedIn.
Μέσα σε μία μικρή παράγραφο πρέπει να περιγράψεις τον εαυτό σου, την κατάρτισή σου και την εμπειρία σου, καθώς είναι και το πρώτο που βλέπει κανείς ανοίγοντας το προφίλ σου. Δεν υπάρχει οδηγός για κάτι τέτοιο. Πρέπει να εμπιστευτείς το ένστικτό σου και να είσαι ειλικρινής αποφεύγοντας ψέματα ή υπερβολές.
Βήμα 3
Αναδείξτε τις σπουδές και την προϋπηρεσία σας.
Εδώ τώρα αρχίζουν τα δύσκολα. Τα μισά προφίλ δεν έχουν σχεδόν τίποτα λες και ο κάτοχος τους φοβάται να περιγράψει τον εαυτό του και τα άλλα μισά έχουν τόσες πολλές πληροφορίες που χάνεσαι στο πλήθος τους.
Εδώ πρέπει να τηρούμε επίσης ευλαβικά τον “χρυσό κανόνα” των δύο σελίδων του παραδοσιακού βιογραφικού. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ούτε ο πλατειασμός βοηθάει, ούτε η υπερβολική φειδώ. Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση.
Βήμα 4
Endorse endorse endorse!
Το Linkedin σου δίνει τη δυνατότητα να επικυρώσεις τις δυνατότητες –αγγλιστί “Endorse Skills”- των διαφόρων επαγγελματιών τους οποίους έχεις φίλους στη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Και πρέπει να το κάνεις οπωσδήποτε!
Αφενός γιατί υπάγεται στον κώδικα ευγένειας και καλής συμπεριφοράς του LinkedIn και αφετέρου γιατί στη συνέχεια και οι ίδιοι θα εγγυηθούν για τις δικές σου δυνατότητες, πράγμα εξαιρετικά σημαντικό μιας και θα λειτουργήσει ως εγγύηση απέναντι στον μελλοντικό σου εργοδότη.
Βήμα 5
Ζήτα recommendations από τους σωστούς ανθρώπους.
Πέμπτο και τελευταίο βήμα οι γνωστές και μη εξαιρετέες συστατικές επιστολές αλλά με ένα πιο απλό και άμεσο τρόπο. Μέσα από το Linkedin μπορείς να δεχτείς ή να δώσεις και εσύ με τη σειρά σου τη γραπτή διαπίστευση, ότι η συνεργασία σου με ένα άλλο μέλος του LinkedIn ήταν εξαιρετική.
Βασικός κανόνας σε αυτήν την περίπτωση είναι να ΜΗ ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ να ζητήσεις recommendation, καθώς είναι επίσης ένα πολύ σημαντικό συν για το χτίσιμο ενός σωστού επαγγελματικού προφίλ.
Και αν αυτός ο Linkedin οδηγός δεν είναι αρκετός, δεν έχεις παρά να παρακολουθήσεις τα digital marketing seminars που διοργανώνονται ανά διαστήματα στο ΙΕΚ ΑΛΦΑ Θεσσαλονίκης από κορυφαίους επαγγελματίες του είδους, οι οποίοι θα σου εξασφαλίσουν τη θέση που σου αξίζει στην αγορά εργασίας.
Σκέφτεσαι την επόμενή σου επαγγελματική επιλογή; Μην παραλείψεις να ενημερωθείς για τους 10 κορυφαίους επαγγελματικούς κλάδους για το 2020.